måndag 23 januari 2012

tiden är inne... igen!

Hela min barndom var jag den som var annorlunda - jag var lagom!
Under min tonårstid var jag den som hade 30" när alla andra hade 26!
När jag fick mitt första barn sa det POFF,
men jag kämpade mig nedåt lagom tills det var dags för en liten till,
PANG så var jag där igen!
Sen gick åren och tiden, energin och orken infann sig aldrig.
Det fanns dock en VILJA, men den räckte inte när motivationen uteblev.
Jag visste hela tiden att den skulle komma... Jag visste vad som krävdes av mig!

För 2 år sen hände det något, mitt liv förändrades drastiskt!
Helt plötsligt så var tiden RÄTT! 
Tiden fanns för att jag skulle kunna göra det som krävdes!
Jag var MOTIVERAD till 1000.

Kosten lades om och motion blev min vardag.
Det var tufft, jag grät, jag kämpade, jag slet!
Jag tänkte inte på om jag orkade, hade lust eller ville! 
Jag bara körde och mådde så bra!
Och min ENVISHET belönade sig!

Jag nådde min första delmål... jag nådde det andra... det tredje och sen var jag i MÅL!

Nu i höst har det varit mycket runt mig... Och jag har varit medveten om konsekvenserna!
Men jag har hela tiden varit inställd på att SNART är det dags igen!
Jag är tillbaka på delmål tre, men denna gång har jag lagt till ytterligare ett delmål innan målet!
Och i detta tror jag att jag är lika ENVIS som då.

Nu är det dags igen och jag ser fram emot att ta tag i detta!
Det är roligt att googla och finna nya recept!
Det är kul igen att stå vid min spis, jag njuter av varje tugga jag tar!

Jag är TAGGAD att fortsätta min resa!!

Inga kommentarer: