söndag 22 januari 2012

Omelett-tankar

Omelett med skinka och ost är en mycket god start på min dag!
Försöker att njuta av varje tugga, men när man sitter ensam är det inte lika gott.

Igår var en av mina äldsta vänner här på frukost med sina barn, 
då smakade de mycket bättre.
Vi pratade och pratade och pratade!
Det var nämligen mycket länge sedan vi sågs,
och jag hade tankar som jag ville dela med henne!

Allt kändes som förr, man fick en flash tillbaka.

Tillbaka till den tiden då jag bodde i lägenhet och längtade efter mitt hus.
Nu är jag där igen,
även om det är lite mer annorlunda denna gången,
jag längtar till ett hus.
Bläddrar och bläddrar i de stackars tidningarna,
suger åt mig av tips i snickarprogrammen.

Men jag vet att min tid för ett hus inte är inne än,
jag måste plugga klart,
jag måste hitta ett jobb,
men
framförallt måste jag jag veta vart jag ska bo!
Det enda jag vet nu, är vilka jag ska bo med!

Tills dess så skissar jag på mina ideér
och försöker tänka positivt.
Min tid i betongklumpen har ett slut,
det är jag säker på.

Nu ska jag hämta mina fina tjejer,
som sover över hos en kompis,
och sen ska vi åka pulka så att det ryker i backarna!
För snö, det har vi fått!!!

Inga kommentarer: