måndag 28 april 2014

Måndagsgalen och lite kär...

Måndag igen och jobb... ja för jag har faktiskt börjat jobba och tjäna pengar. Nyckeln som öppnar möjligheter... jag är så glad och tacksam att jag fick ett drömjobb dessutom !!
Det tar tid att komma ifatt tiden som ensamstående studerande singel som dessutom blev arbetslös efter avslutad utbildning.... men nu verkar livet le mot mig igen !!

Jag jobbar fortfarande med mina känslor gällande vänner, tidigare relationer, ensamheten och att jag känner mig straffad för något jag inte gjort.... men jag tar mig nog igenom det själv, har annars funderat på om inte jag borde söka professionell hjälp med detta, men återigen är ensam stark och jag kan själv...

På lunchen idag ringde jag mannen min och frågade om han inte ville komma och göra mig sällskap, saknar han jämt när vi är ifrån varann... märkligt !! Så han kastade sig in i bilen och vi tog en spontan lunchdejt !! Så skönt när solen skiner att sitta ute och äta !! Blev en liten promenad genom stan också för att riktigt utnyttja tiden tillsammans...

Det var mysigt och när jag kom hem blev jag lite galen !! Snubblade in i betongklumpen över jackor, skor och väskor som låg slängda, kikade in i tjejernas rum och höll på att få en hjärtattack - vad hände med städningen igår !? Sen när jag kom in i köket ville jag bara gråta, bänken var full med disk och grejjer framme... det luktade choklad, men det fanns inga tecken på mån bakning mer än att ugnen var varm... så det var lite mystiskt !! Nu sitter jag i soffan och skriver lite, blev så trött !!
Varför är det få svårt att hålla ordning efter sig !?

Nu måste jag ta tag i tvätten iaf, sen blir det 2 gympapass... det första håller jag i och det andra tränar jag själv !!

Inga kommentarer: