söndag 27 april 2014

Blogga igen !?

Tänk om jag skulle börja blogga igen... 
Det kanske skulle kännas skönt nu när livet har vänt blad och ett nytt kapitel har börjat skrivas....
Jag har vänt blad några gånger under denna tid som gått och jag till och med valt att kasta och bränna upp några sidor, visst finns askan kvar och visst har det satt sina spår.... 
Jag kan bara säga att mitt liv är ljust och solen skiner i mitt liv trots vissa fläckar av skugga. 

Idag är det en dag då jag känner livet i mig, 
Jag har för första gången på många år hängt ut en tvätt !! Solen sken och ballkongen var tom då mina vinterförvarade möbler inte hämtats än... Jag såg chansen och jag tog den !! Drömmen om ett hus och en trädgård känns extra mycket sådana här dagar. Men det gäller att hålla hoppet uppe genom att se möjligheterna !! Jag vet ju att jag är på väg även om det kan dröja ett tag till !! Jag och mitt lilla hjärta spelade lite badminton i lekparken, vi passade även på att äta glass och gunga järnet !! Helt underbart att känns vinden i håret och frihet i hjärtat !! 

Min fine var här en liten sväng också, vi planerade för en Gotlandsresa nu i maj, men när vi skulle boka kände vi att tiden inte var optimal på färjorna... Vi skulle ju knappt hinna njuta innan det var dags att åka hem, så det var det inte värt !! Får bli nåt annat, men det hann vi inte med att bestämma innan det var dags för honom att åka hem till sig och styra upp med middag. Tur vi bor nära !! 

Nu ska jag och lilla hjärtat hitta på nåt ute, för här inne i betongklumparna mår man inte bra av att vara för länge !! 

Inga kommentarer: