tisdag 29 april 2014

Märkliga vikt...

Har varit lite en berg-och dalbana när ett gäller träning sen jag vart sjuk i november... det ena har avlöst det andra... sen lite utredningar som pågår än gällande min mage inte vill vara min kompis !! Jag har verkligen inte kännt att orken och energin har varit ihållande utan det har gått i vågor. Vikten står ganska still och det är jag glad över, har försökt att trots alla dippar inte slarva till det jag byggt upp !! Det är svårt men med vilja kommer man långt !!

Nu när solen skiner känner jag att energin kommer och att jag inte dippar i orken, så nu kan jag träna regelbundet igen och jag blev förvånad när jag insåg att grundkonditionen håller i sig.
Jag kör på Herbalife och det är samma där att det har gått i perioder och nu är jag inne i en period när jag äter det och känner att min kropp mår bra av det !! (Det har varit veckor när jag inte fixat det.) Det är viktigt att få i sig tillräckligt och med Herbalife vet jag att jag får i mig det och inte för lite. Det är rätt märkligt ändå att jag har så svårt att tappa vikt trots att jag äter för lite samtidigt som jag är så medveten om varför det är så....

En annan sak dom är märklig är att min självbild är så svår att ändra. Jag vet att jag har tappat 15-20 kg men ändå så känner jag mig lika stor när jag provar kläder. Jag kan se i spegeln att jag är mindre men jag kan inte känna det, jag ser på mig själv som överviktig/mullig och när jag säger det så verkar det inte stämma med hur andra ser på mig. Skulle så gärna vilja se mig med någon annans ögon för att förstå hur jag egentligen ser ut !! Låter märkligt jag vet, men det är en märklig känsla.... Det enda jag vet är att jag mår bra som jag ser ut nu och vill bara bli lite mer fit...

Inga kommentarer: