tisdag 22 november 2011

självisk - javisst

...det är mitt liv...
...det är min tid...
...det är mitt hjärta...
...det är mina känslor...
...det är min energi...
...det är min kraft...
...det är mitt beslut...
...det är min framtid...

...jag kommer inte att ändra mig...
...nu när jag kan få det jag vill...
...jag kommer inte att nöja mig....
...endast det bästa är gott nog för mig...


det är mer än ett år sen,
jag har gått vidare,
anser att du borde det med,
jag mår nu bra,
du hade din chans,
men du tog den inte,
mitt beslut kommer inte att ändra sig,
jag har förändrats,
visst
jag har samma drömmar,
jag har samma mål,
men
jag har insett mitt värde,
lägg inte ditt liv på mitt samvete,
du har gjort dina egna val,
du har tagit dina egna beslut,
du hade kunnat göra annorlunda,
visst
jag kanske räddade dig
jag kanske alltid kommer vara din ängel,
jag kanske fanns för dig när du behövde mig,
men
du gav mig massa skit,
du behandlade inte mig med respekt,
du körde ditt race,
och
jag vaknade upp,
jag insåg,
när jag väl fick distans,
NU
lever jag mitt liv
för
MIG

Inga kommentarer: