tisdag 7 februari 2012

tisdag

i dag är det riktigt kyligt,
rena rama vargavintern ju...

... stora tjejen kände sig inte pigg,
illamående och ont i magen,
jag kan inte fatta att det inte vill försvinna!
men så fort hon har ätit märks en skillnad
och då går hon till skolan!

... lilla tjejen, pigg och glad som vanligt,
men inget dög till frukost mer än äggröra,
så det smaskade hon i sig innan skolan!

själv ska jag sätta igång att plugga,
men illamåendet, huvudvärken och smärtan är kvar tyvärr!
på fredag är det dags för en ny omgång,
hoppas det blir mildare än den här,
för jag vill må bra när jag ska iväg!

när tjejerna kommer hem,
ska vi iväg och fika nybakade kolakakor och kaffesump...
varje gång jag druckit kaffe hos henne så lyckas hon att få med sump,
men det gör inget, för kaffet smakar grymt gott ändå!

Inga kommentarer: