onsdag 8 februari 2012

traditionen är bruten

plötsligt händer det...
... efter många år med samma aktivitet...
så bokar jag in nåt annat!

Ja, inte vet jag hur det blev så,
tillfället gavs kanske och jag tog chansen.
tänk så lätt det är att göra samma sak från år till år,
det är nån trygghet,
man vet vad man ska göra,
hur det ska göras och när!

jag har tänkt tanken många gånger,
att jag skulle vilja göra nåt nytt,
men för varje år som gått... 
...så har jag ändå stått där och gjort samma sak!

det som är än mer spännande,
är att jag tillåter mig att släppa lite på mitt kontrollbehov.
jag som har så svårt att boka in något,
jag som vill veta allting innan,
jag kastar mig ut och bara hänger på och bokar in,
utan avbeställningsskydd!
och flera månader innan dessutom.

jag längtar,
ser med förväntan fram emot detta.
nu är det dags att titta upp,
titta runt
och helt enkelt göra nåt nytt
med de personer jag älskar mest!

Inga kommentarer: