fredag 3 augusti 2012

Ensam är stark

Tiden tickar!
Kan inte sitta still för länge...
då kommer alla de där tankarna jag inte vill tänka...
och alla känslor jag inte vill känna!

Ensamheten råder i mitt hjärta!

Det gör så ont att jag kan känna smärtan!
Tårarna bränner på mina kinder...
undra när de ska ta slut!

Pilar, spjut och yxor kastas!
Mitt självförtroende..
Min självkänsla...
Mitt värde...
Det finns snart inte mer!!

Jag står ENSAM som jag alltid gjort!
Från liten till stor har de funnits,
de människorna som gjort mig illa genom att
visa att jag inte är en i gänget!
Att jag inte får vara med!

Jag vet inte hur länge till jag kommer att orka,
jag känner att jag är nära nu
nära att ge upp hoppet!
Det är inte värt all smärta!

Jag vill bara känna TRO
om en framtid
utan tårar och smärta!
jag vill bara känna HOPP
om att det finns 
en plats för mig med!

Inga kommentarer: