onsdag 15 augusti 2012

lyx

det är fantastiskt vad mat är mycket roligare när man är fler som äter,
den allra enklaste måltiden känns som lyx !!
mor och far var här en sväng idag när de ändå var i krokarna
och då såg jag min chans att slippa äta ensam en middag på 5 min i soffan !!

för det är precis så det är har jag upptäckt,
oavsett frukost, lunch eller middag
så har jag upptäckt att jag står och äter eller sitter i soffan...
sitter förresten ?? jag hinner knappt få ner rumpan innan jag är klar...

när barnen är här är soffan bannlyst och stå och äta - det händer inte !!
då sitter vi tillsammans i köket, vid matbordet...
ingen musik eller tv får vara på...
då är det lugnt, skönt och framför allt så är det gott att äta !!
precis som jag vill att det ska vara vid varje måltid...

dock tycker jag att det är lika viktigt att äta oavsett sällskap,
jag försöker att inte slarva även om maten inte kanske är lika varierande när jag är själv och äter...
inspirationen har försvunnit lite,
men jag antar att det är så det kan bli när man inte riktigt trivs i sitt kök !!

idag serverades ugnsbakad laxsida med citronpeppar, färskpotatis och romsås,
och grönsaker självklart - det får inte missas !!

Inga kommentarer: