torsdag 3 november 2011

riktiga vänner

en kompis frågade hur man vet vilka som är ens riktiga vänner...
... och det svaret... det kan jag...
det vet man inte förrän efteråt!
vaddå efteråt tänker du nu!
efter NÖDEN för då prövas vännen!

jag har verkligen insett vilka som är mina riktiga vänner
och jag måste säga att jag blev förvånad
för det är inte alltid de som man tror!

när jag genomgick min NÖD fick jag verkligen en chock,
för de som jag trodde skulle finnas för mig,
fanns inte alls där!

jag kände att jag inte dög när jag blev singel,
jag passade inte in i bilden längre,
först blev jag ledsen, grät massa och kände mig riktigt ensam!

men sen insåg jag att det faktiskt var andra som hörde av sig,
som faktiskt brydde sig,
och inte tyckte det gjorde nån skillnad om jag var singel eller i ett förhållande
som tyckte om mig för jag är jag!

"den som inte finns där när stormen viner...
försvinner lätt i brisen...
och när lugnet lägger sig finns inte platsen kvar"
-Mli 2010-

Inga kommentarer: