söndag 6 november 2011

varmt bad

många tankar i mitt huvud medför stenhård pressning för käkarna... omedvetet... och det får konsekvenser för min nacke som aldrig vill bli bra

så ett VARMT och skönt bad med skum... till att börja med... tänktes skulle hjälpa att slappna av.
och det gjorde det... det och lite till... efter en stund när jag skulle byta position... så kände jag kallsvetten skölja över mig och det började flimmra svart för mina ögon!

jag hann att tänka "om jag svimmar nu så druknar jag!"
så bära eller brista... hävde mig ur badkaret snabbt... fick tag i handduken i farten!
så där låg jag på golvet ENSAM... NAKEN... med flimer, kallsvettningar och illamående länge!

många tankar passerade innan jag hade svalnat och det började klarna i skallen... det var bland det otäckaste jag varit med om på länge... kände nästan en nära döden-upplevelse!

vad hade hänt om jag svimmat i badet? hade jag druknat? och när skulle nån hittat mig? USCH!!!!

nu ligger jag här på soffan.... med värmande muskelavslappnande smörja... och jag kommer aldrig mer att bada så varmt igen... speciellt inte om jag är ensam hemma!

"det är farligt att LEVA, man kan faktiskt DÖ!"

Inga kommentarer: