fredag 21 oktober 2011

alla lika - alla olika

kultur, religion, uppfostran, socioekonomisk status, värderingar, livssyn, familj, vänner... you name it!!

allt detta spelar en stor roll för vem du är och hur du lever...  jag har en vän i mitt liv som gör att min vy och min förståelse vidgas varje gång vi pratar.
när jag först träffade henne så hade jag en trång syn, jag var dömmande utifrån min egen syn på livet och hur man lever det!
för hon är inte som jag, hon lever inte det livet som jag lever, och då förstod jag inte hur mán kunde leva så!

MEN... så lärde jag känna HENNE som person... personen bakom allt detta... och det förändrade mitt sätt att tänka och känna!
hon är en SKATT och jag älskar HENNE verkligen!

vi har spenderat många timmar med att bara prata... hon lyssnar på mig och jag lyssnar på henne!

jag har nu vidgat mina vyer om att alla lever vi olika, men att det gör oss inte sämre personer!
nu FÖRSTÅR jag, att livet inte så svart eller vitt... det är väldigt grått också!
det som gör henne stor i mina ögon är att hon är en stark kvinna som inte låter sig påverkas av vad alla andra tycker, hon är den hon är och hon står för det!

hon är otroligt generös, omtänksam, härlig, humoristisk, vacker, underbar... jag kan fortsätta listan... och mitt liv har verkligen berikats av att fått lära känna HENNE... personen bakom alla dessa fördommar som jag hade!

Inga kommentarer: