torsdag 6 oktober 2011

analysering

jag gillar inte när jag vaknar mitt i natten och är klarvaken... för då flyger tankarna åt alla håll, in i vartenda hörn... jag ananlyserar något som har hänt och vad jag tror kommer hända i olika scenarion och vilka konsekvenser det kan få... i natt var en sån natt, jag analyserade och analyserade... men kom jag fram till något som verkade vettigt?! eller som kunde förklara vad jag egentligen känner?! svar nej!

2 steg fram, 3 steg bak, ett steg fram, 5 steg bak, 4 steg fram, 1 steg bak... och så fortsätter det... frågan är hur länge?! eller är det så att det egentligen är 1 steg fram hela tiden, det är bara att jag inte har tålamod och att det då känns som det går bakåt och när nånting händer så känns det som att det går lite snabbare framåt?! ja, tänk om jag visste...

livet är som en stig, en väg och ibland som en motorväg... den kan helt enkelt se ut hur som helst... och vädret det kan variera det med... spännande och utmanande för en del... jag gillar dock att känna kontroll så om det regnar, snöar eller solen skiner spelar inte någon roll för då kan jag ju åtminstonde se framåt... MEN jag hatar när det är dimmmigt... jag gillar inte när jag inte kan se vad som kommer hända längre fram!
och det är precis så mitt liv ser ut och jag har fått vänja mig sakta men säkert, för det finns inget val... jag måste lära mig att gilla det och se livet som en utmaning en dag i taget... och jag lovar att det minsann inte är lätt... men jag ligger i och försöker så mycket jag bara kan... att våga släppa kontrollen, att inte behöva veta nästa steg, utan kunna njuta och leva i nuet...

kommer jag få ett jobb?
kommer jag att flytta?
kommer jag köpa ett hus?
kommer jag att vara singel?

när jag blir 30 ska jag vara rik, snygg och yngre... som min syssling till författare skrev, men hon skulle bli det tills hon fyllde 40. så nu vet jag vartåt jag strävar och det könns skönt nu när jag ska starta denna fantastiskt underbara regniga dag... och jag är egentligen inte ironisk... för hösten är min absoluta favoritårstid!

ps. jag fick aldrig nåt svar på mitt sms.

Inga kommentarer: