lördag 29 oktober 2011

ge mig energi...

idag hade det varit otroligt skönt om jag hade varit 2 i 1... sååå trött och energin har runnit ur mig!

vaknade ganska pigg... trodde jag... men jag och tjejerna bråkade redan innan jag jag ens klivit upp!
"mamma... alla andra får ju, varför får inte vi..." jag orkade inte ens ta konflikten och det är olikt mig!
vi får prata sen sa jag...
efter frukosten så stressade jag runt som en yr höna, men fick inget vettigt gjort... tjatade på ena dottern att duscha... "nä, jag vill inte"... fick jag till svar... och eftersom jag inte orkade ta den första konflikten så blev jag motarbetad i den andra... men i detta huset är det MAMMA som bestämmer...  så efter lite tårar, skrik och en rumsarrest... så fick jag ett förlåt, en godtagbar ursäkt och en duschad och glad dotter tillbaka... MEN den andra var fortfarande surmulen... men det gick över... sååå...

...två glad tjejer, varav en nyduschad, och nynyduschad men icke mer pigg mamma for till stan för att hämta ut glasögonen och fortsätta jeansjakten... båda slutade bra... och en lila tröja med stjärnor till den lilla tjejen och svarta vantar med lysande grönt mönster till den stora inhandlades också!

vi fortsatte till fiket och tjejerna beställde varsin kladdkaka, en MED och en UTAN grädde... mamman var dock inte sugen på nåt... verkligen ingenting... frukosten kändes inte ens som den hade landat!
medan de fikade passade jag på att ta kort på dem och de på mig! och när jag senare visade kortet på mig för en vän var kommentaren "du ser verkligen trött och sliten ut" ... TACK för den ärligheten...  "jag är verkligen så trött som det ser ut".

när vi kom hem påmindes jag av löftet jag gjort igår... om att klippa håret på den lilla tjejen... så det var bara att ta fram saxen och sätta igång... 20 cm kortare blev det och hon var så nöjd att det strälade om henne! och när hon var klar så ville den stora tjejen också fixa till frillan... kraven var att det skulle vara kortare på ena sidan och längre på den andra... hon gav mig en utmaning... men efter en del exprimenterande så var hon så nöjd!

när vi kom till maten så ville jag bara SOVA... men äta var vi ju tvugna och fläskfilén var tinad... tur för mig att  jag har två riktigt duktiga tjejer... de fick skala potatis och morötter, duka fram finporslinet och tände ljusen på bordet... medan jag gjorde köttgrytan... och vilade emellan varven...
det blev jättegott... och det vet jag när barnen tar två gånger... då är det GOTT!
jag tog ett glas rött vin till och njöt... barnen skålade i saft... då jag missade att köpa läsk på fm.. hmm

nu ikväll har vi cyklat en runda, gått en promenad... och det hjälpte för att orka ta hand om disken, tvätta och dammsuga....

det är dagar som denna jag verkligen saknar någon i mitt liv som kan stötta upp när energin tryter... även om det händer så sällan!

nu kallar sängen... ZZZZZzzzzzzZZZZZZzzzz... och i morgon ska jag inte vakna förrän jag laddat upp energin till max... för i morgon ska vi med våra vänner till värsta lekstället... och jag tänker minsann vara med jag med och busa!

Inga kommentarer: