måndag 17 oktober 2011

livet är här och nu

jag har drömmar, jag har visioner... jag vill sluta plugga, få ett jobb som jag trivs med,  ha en inkomst som är bra, jag vill köpa ett fint hus som jag kan trivas i och må bra i tillsammans med min familj... då kan det riktiga livet börja... eller?!

näääää... vänta lite nu... jag missar ju någonting!

visst... jag är i en zoon i mitt liv som jag inte riktigt är nöjd med...  zoonen mellan det som varit och det som jag önskar skall komma... MEN... jag missar att leva i nuet... för livet... det är här och nu!

jag HAR två underbara tjejer som visserligen bara är hos mig varannan vecka men då kan jag spendera ännu mer tid och kärlek på dem när de väl är här!
jag HAR en lägenhet, visst jag är inte nån lägenhetmänniska,... mår inte alls bra mellan betongväggar... men den är superfräsch, stilren och lugn!
jag HAR pengar, visserligen inga mängder men jag klarar att betala räkningarna och maten varje månad och jag har en buffert ifall nåt skulle hända!

och som en bonus så HAR jag otroligt fina vänner och en kille som värmer mitt hjärta!

Inga kommentarer: