tisdag 11 oktober 2011

vab

dagen började tidigt, alldeles för tidigt... tog bussen... åt en morgon fika på fiket medan jag väntade... åkte med tåget... då kom telefonsamtalet... hoppade av på närmsta station... väntade... tog tåget tillbaka... väntade... och tog bussen hem igen!

och här är jag nu... hemma fast jag borde varit borta... men det tillhör mammalivet... barn blir sjuka och det gör ingenting!

vi har kollat på tv tillsammans... vi har pratat lite... det är rätt så skönt ändå att hon vill berätta vad hon tänker på... det där stora och det där lilla! jag vill att mina barn ska berätta och vågar berätta, även om det inte alltid är de sakerna jag vill höra... barn kan göra fel, vuxna med...

dessa små samtal har vi... det är viktigt för mig - det är viktigt för dem!
jag vill ge mina barn min tid och min kärlek istället för massa onödiga och dyra prylar... bara för det är det som jag tror på!

nu ska jag se till att hinna med lite tvätt och städ när jag ändå inte är där jag skulle varit... för vardagen finns här och den ska hinnas med också!

Inga kommentarer: