torsdag 20 oktober 2011

gamla hundar

det är ganska spännande och väldigt irriterande när folk är trångsynta och inte kan utveckla sitt tankesätt... bara för att visa saker alltid har varit på ett sätt, så betyder inte det att det sättet är det bästa! utvecklingen går faktiskt framåt och då gäller det att öppna sina ögon och hänga med... vi har pratat ganska mycket om just detta... om varför det inte sker nån förändring från år till år hos vissa personer... jo, för att man alltid gör det man alltid ha gjort...

då gäller det att stanna upp och fundera på om man på ett nytt sätt kan få med personen... detta genom att fokusera på vad som är viktigast... och sen ta ett steg i taget... att nå delmål som personen känner att denne klarar... annars blir ju målet som ett berg... och vem orkar bestiga det?

nä det gäller att hitta kullar i stället... mål som inte är ouppnåliga och få med personen på dem... men hur kan man göra det när man går i samma spår som man alltid ha gjort?

jag önskar att det kunde ske lite förändrig, att man inser att det är dags för lite nytänkande och att man hänger med i utvecklingen! att man lyssnar och tar till sig och låter ett frö gro... för det är inte en lätt process att förändra det som alltid varit på ett sätt...

när jag kommer ut i arbetslivet, då kommer jag att kämpa för dessa förändringar... jag vill jobba mot det som jag tror på... att fokusera på rätt saker och inte låta mig dras med i något bara för att det alltid har varit så...

jag vill göra skillnad!!

Inga kommentarer: