fredag 28 oktober 2011

cool mamma?

nu är ensamheten slut... ÄNTLIGEN... nu är huset fullt igen!

fick 2 sms innan jag ens åkt hemåt!
den lilla tjejen lekte med den och den stora lekte med den... så det var ju bara att åka runt och samla ihop dem!

idag var det var disco på schemat... ojojoj, va den lilla tjejen piffade till sig!!!
det var duschning, lite sminkning, klädbyte några gånger, frisyrångest, skoval...
för henne var det första discot... och om jag ska vara ärlig så trodde jag verkligen inte ens att hon tänkte gå, men jag är glad att jag hade fel... roligt att se att den blyga tjejen blommar upp ibland och vågar lite mer!

innan vi skulle gå dit så bytte jag bytte jag också kläder och fixade till håret lite... ja menar jag har ju gått en hel dag och dassat till mig... skönt att fräscha upp sig helt enkelt!
och då kom världens SUCK från den lilla tjejen...
" mamma... måste du vara så coool jämt?"... och sen suckade hon igen...
vet inte om det var en komplimang... hahaha... men jag hoppas det... hon säger ofta att hon tycker jag är COOL och det värmer en mammas hjärta... men nu var hon väl trött på sin cooola mamma och ville att hon skulle vara... hmm... mindre coool kanske!

hon och kompisarna dansade, köpte godis, dansade, sprang runt, köpte mer godis...
det var ooooootroligt länge sen man själv var i den åldern och dansade på discon!
synd att säga att jag kommer ihåg det,
men jag vet iaf att jag alltid dansade tryckare med massa söta pojkar!

när den lilla tjejens disco var slut så dök den stora upp!
mötte henne i dörren och kollade så att allt var i sin ordning,
hon hade varit hos sin kompis!
jodå, hon såg söt ut och hade pengar med sig,
så henne ska jag hämta kl 22.

just nu så sitter jag och fredagsmyyyser med mina räkningar,
och det gick ihop denna månaden också!

ser fram emot morgondagen,
då ska vi njuta
av att ensamheten inte längre råder mellan betongväggarna
och vi ska hämta ut den stora tjejens glasögon!

Inga kommentarer: